Călătorește în Munții Altai cu mașina

O excursie cu mașina pe Munții Altai: Lacul Aya, Chemal, Karakol lac, râu de munte, trece Chulyshman vale Menzherok și imagini frumoase.

prefață

Compatrioții noștri din taigaua siberiană îndepărtat îi plăcea să viziteze în Altai. Revenind, ea a vorbit despre râurile repezi de munte de capace de zăpadă pe vârfurile de plante minunate și diferite climate din văi și munți. Și fiul meu Maxim a decis să se mute în Altai (în zonele montane), pe un vechi nostru Nissan de la Tomsk să ia în considerare acest „Fairyland“.

Început de drum în regiunea Altai: în jurul munților, acoperite cu păduri

Prima tabără. În natură, multe fenomene inexplicabile surprinzătoare și, de exemplu, lac cald Aya la partea de sus a muntelui. lacuri calde și râuri din regiunea muntoasă Altai, practic, nici unul. Aici, apa este limpede, iar nisipul este similar cu aur. O mică insulă cu un foișor - decorarea lacului.

Am ajuns seara pe lac - apus de soare, imaginea este fantastic. În timpul zilei aici aglomerat pe plaja din Soci. În căldura tuturor participanților la tabără au încercat lac. Distracție abundă aici: catamarane, bungee jumping, tobogane cu apă. Oamenii amuzat, cum au putut.

Restul pe lac Aya, o mică insulă cu un foișor în mijlocul lacului

Vino vedea munte „gheara Diavolului“. Du-te departe și ridicat în munte, dar am ales această cale. Ai putea urca călare sau jeep-ul. Dealurile se uite crestele plate de top cum ar fi valurile mării, numai verde. River, autostrada, sat Katun - dintr-o privire.

Un loc unic în cazul în care spațiile deschise ale Altai. Suntem pe deal „gheara diavolului“

Am stat două zile la tabără, „Alenka“. Prețul este pentru o cameră - 850 de ruble pe zi. Alimente preparate de unul singur. Site-ul taberei este mai mult pentru vacanțe de familie: case separate, pe un număr diferit de persoane. Am trăit într-o casă comună, iar în week-end a condus tineretul Novosibirsk. Ei s-au distrat toată noaptea, și dimineața următoare am continuat pe drumul nostru.

A 2-tabără. Înaintea ne aștepta pentru satul Chemal, unde am stat timp de două zile într-o pensiune „Radna“. Pension, administrat de o familie, mici, au fost familii în vârstă și familiile cu copii mici. Acesta este proiectat pentru o vacanță relaxantă, prețul este mai mare - 1200 ruble pe zi din dieta ta.

Cum de a vizita în Altai și rafting pe un râu de munte? Asta e ceea ce am făcut. La extrema nu este riscat, dar sportul a fost cel mai mult pentru noi. Ca o agenție de turism, în cazul în care așteaptă rândul lor, prezenta nervozitate: catamaran răsturnat la rafting extremă și a pierdut un om, dar nu sa întâmplat nimic. Cu noi pe calea sa mutat echipa de tineret cherchelit. Ei s-au distrat în toate, nu asculta echipa instructor.

Am început să intrăm în panică, zgomot grave ar putea fi auzit în fața apei: primul prag. Aici tinerii un pic mai dezmeticit. În primul rând, am depășit pragul: am vomitat, învârtindu-se vârtejuri, efectuate pe stânci. În general, care au nevoie de adrenalina - asta e ceea ce avem nevoie.

River rafting "Katun"

În zonele liniștite ale Katun, în cazul în care nu a existat nici un flux, instructorul ne-a spus legende locale și povești. A fost foarte interesant. A arome de apă, plante medicinale, fluxurile de aer cald, apoi se răcește adus într-o stare de relaxare. natura Admirat și de a depăși comanda fără stăpân, cu 4 prag.

frumusețea rece a râului de munte

Insula Patnos și Chemal hidroelectrică privit de la distanță. Multi turisti, oriunde te întorci, nu a fost posibil să exploreze și să se simtă spiritul local, cu atenție. Ei bine, toate pentru a ajunge la imposibil.

Lacul Karakol

Fiecare dintre lacuri Karakol este unic și nu este similar cu ceilalți. Un total de șapte, fiecare - o legendă

Această campanie a fost foarte greu. Era necesar, în vreme de 37 de grade pentru a urca panta abruptă de 8 km. Nu este pentru WIMP. O parte din echipa noastră a început să se înece și se încadrează în spatele.

Dar este mai bine pentru a vedea pentru noi înșine, decât să explorați fotografii

Dacă decideți pe această rută, practică în prealabil la inima si plamani de lucru ca un ceas. Urcând și a plecat fără putere, noi nu mai erau la frumusețea lacurilor Karakol. Am avut masa de prânz la o copertina murdar cu numele de OOO „Olimp“.

Apoi, a început un tur. Ghidul ne-a spus legenda celor șapte lacuri. Nu puteam să cred că am puterea de a ajunge la al șaptelea lac. Fiul meu și am înghețat în piesele sale când au văzut că ultimul lac se află un ghețar adevărat. Fără ezitare, intreaga echipa s-au grabit sa faca baie ghețar. Din dinții reci clănțăneau, dar a fost minunat!

Ultimul Lake, din care coboară ghețar

Pentru că pentru a merge în jos, nu am putut, apoi am fost de acord să se mute în jos de la munte cu GAZ-66 conducător auto pentru 500 de ruble fiecare. Nu a fost nici un fel la toate, masina a fost derapaj, atârnat peste stâncă, a traversat pârâul. Despre mine, m-am gândit că ar fi mai bine dacă ea a mers. A fost foarte infricosator. Luptând cu un meci de greață, accidentat ușor și cu capul spart, am sărit din mașină, la baza muntelui. Nu puteam să cred că am fost în viață. M-am uitat cu drag la șoferul și mașina lui miracol.

râu Chibit

Patra oprire. Potrivit Chuysk ne-am îndreptat spre granița cu Mongolia. Semínský trecere și a început Chike-Taman Altai de munte. Turiștii sunt nu atât de mult, de câteva ori în întreaga mașină cu numere de Tomsk, am fost încântați să-i ca limbă maternă.

Populația, în principal Altai. In curtea fiecarei case este în valoare de mai mult și Ail (Acasă Națională), în cazul în care miel este gătit în Sanah imens pe rug. Zona pastorală. Puțini dintre grădinile sadit Altai, ei fac mare garda la casa să pască vitele. Unele au livezi.

Ail - locuințe naționale Altai, care toată lumea are în curte

În afara Chibit sat am prins noaptea, ne-am așezat pe tabără. S-au găsit loc între munți, a făcut un foc, taitei fierte cu tushenkoj, ceai preparată pe iarbă. Lângă râul răcni Chibit River. Se pune, de a spune adevărul, sălbatice. În jurul - tăcere și munți, iar cerul de deasupra înstelat. Astfel de stele uriașe, nu mai am găsit în altă parte. Și cu tantar musculițele nu este, și în locurile lor - trebuie doar să profite.

River Chibit River: un mic, dar foarte zgomotos

Eu trec Katu-Yaryk, Chulyshman Valley

Dimineața, starea de spirit a fost acoperit de nori, ca cerul acoperit cu nori negri. Drumul era murdărie și modul în care pune pe zonele muntoase. Side rămâne liniștit lac, de culoare închisă, care este considerat mort, deoarece conține săruri de mercur. Mașini se întâlnesc nu a venit peste. Am avut un sentiment ciudat că ne îndreptăm „spre nicăieri.“

Și aici este marginea văii Chulyshman. încântarea noastră nu a existat nici o limită - nu fotografie nu dă acest spațiu, această frumusețe. În vale vale situată între munți. Acolo cascade bătut, râul răcni, totul a fost învăluită în verdeață, care a fost în creștere între pietre. Și deasupra capetelor noastre - nor. Se pare că pentru a ajunge și vă atingeți pentru a moale „lână albă“.

Una dintre cascade din vale Chulyshman

Turiștii au sosit de la Moscova. „Am venit aici în mod specific pentru a vedea cea mai puternica cascada - Ucar, - explică proprietarul masinii -. Pentru a vedea pentru viața multora, există un colț unic în România sunt atât de multe locuri frumoase.“.

Spațiile, pe care nu le veți vedea în alte locuri

3.5 km este pe trecere de coborâre, unde 9 se transformă. Drumul este îngust și roata mașinii se află pe margine. Înălțime - 1200 de metri. Jos uite nici un risc, ar fi mai bine pe jos. În partea de jos a unei site-uri tabără câteva care dețin Altai. Cort set, dar nu poate fi fierbinte. Chulyshman merge la râu și du-te la culcare acolo. Am auzit un vis, cum ar fi copacii fosnesc și fluxul de munte zgomotos.

Pod suspendat, din care băieții locale sunt sărind în apă rece ca gheața Chulyshman

Valley - un loc liniștit: deși aici și în jos masina, dar nu atât de mulți oameni. Prețurile pe noapte într-un cort în tabără - 250 de ruble, în casă - 500. locuitorii din zonă nu există comunicare, nu există magazine, iar în timpul iernii și problema drumului. Există un pod suspendat, o mulțime de cascade, „ciuperci de piatră“. Un loc unic!

Cum să nu să înoate într-un pârâu de munte. Deși gheață de apă, dar distractiv!

Deși puțini turiști, gunoi destul de peste tot. Din păcate, în timpul traseul nostru, am văzut că mulți oaspeți, turiștii nu le pasă de curățenie: aruncarea de gunoi, utiliza până stâncă, face pietre cioplite, oamenii vechi. „Aici a fost Ioan“. Ce memorie ai plecat de ei înșiși, Bob?

Comunitățile locale iubitoare turiști mai ales nu pentru nimic. Ar cineva ca așternut astfel de locuri frumoase, unde locuiești? Acesta va avea loc timp de o duzină de ani, iar natura frumoasă transforma într-un coș de gunoi. Altai până rutier de salvare maloprohodimye, spații largi și un serviciu slab, care va organiza, în principal, comercianții privați.

6-a oprit. Toată noaptea în vale ploaie torențială, de economisire vale de căldură prăjite și praf. El pounded fracționată cortul, de asteptare pentru somn. Dar somnul nu a fost - Cred ca vom merge pe un drum abrupt după ploaie.

Prin ascensiunea dimineata spre trecatoare devine maloprohodimym, am tras tractorul. „Max, trebuie să te duci în piese și nici amatori -. Predă altaic Rustam selectat, se întoarcă acasă pe aceeași cale ..

Prezzhaem „Red Gate“, în cazul în care sare de mercur roca colorate în culorile roșu și violet

Noi din nou petrece noaptea într-un cort cu curaj, care pune între hostel „Manzherok“ si cabane pe malul Katun. Se hrănesc cu resturile dispozițiilor noastre - Tăiței cu carne înăbușită nu provoacă plăcere. În jurul r.Katun furios și rulote beat. Și cred că: în cazul în care mai calm - în pădure, în cazul în care animalele sălbatice sunt de mers pe jos, sau înconjurat de turiști beți? Această pace mult-așteptata vine numai trei dimineața.

Și aici este dimineața. Călătoria vine la capăt. Ne indreptam catre Gorno-Altai, Novosibirsk și Tomsk mama noastră. Munții sunt lăsate în urmă, peisajul se schimbă rapid. Studiez cartea - este traseul nostru pentru anul viitor, „Călătorie spre Muntele Belukha“. Am stabilit în sufletul meu, Altai, și înțeleg oamenii care odihnesc aici în fiecare an. apa de izvor, aer de munte, peisaje uimitoare - ceea ce ar putea fi mai bine? Vrei să se întindă doar la soare și să se bucure de natură, pe care doriți - de călătorie și de a descoperi ceva nou.

Nu uita niciodată fluxurile de munte cu apă limpede și fluxuri de barbotare

Sfaturi de călătorie

1. Traseu și cred că peste traseul în avans. Dacă doriți să stați la tabără pentru o zi sau două, apelați și să negocieze. La înălțimea de sezon nu vor găsi locuri.
  2. Achiziția nu numai foaia de parcurs sau un ghid, dar, de asemenea, citiți despre locurile în care doriți să mergeți, sau vor trece prin și pur și simplu nu învață nimic interesant.
  3. Nu arunca gunoiul, în special din plastic. Gunoiul un astfel de loc frumos - este o crimă. Protejarea mediului înconjurător și a terenului minunat.
  4. Dacă vă aflați într-o telecomandă sau dificil de a ajunge, în cazul în care nu există magazine, să aibă grijă de aprovizionarea cu alimente în avans. Maxim și am fost aproape fără alimente, a mers în jos, în vale Chulyshman.
  5. Mergem pe mașină, ținând cont de faptul că am stat de două ori în centrele turistice, costul de 35 000 de ruble (coș de alimente - propriu). Sunt de acord, nu este la fel de scump pentru a obține noi experiențe.

Borodina Irina Borisovna.

Link-uri pentru călători

mașini de închiriat în România, CSI, Europa și în întreaga lume: Rentalcars.com și AutoEurope.ru