De ce a făcut strămoșii noștri dormit jumătate din noapte, sau mitul CH 8 ore ...

Acasă -> Bloguri -> De ce strămoșii noștri au dormit jumătate din noapte, sau mitul somn de 8 ore

În cazul în care proiectul sa încheiat, am decis să organizeze programul meu cât mai confortabil pentru mine și familia mea, așa că mă simt în fiecare zi este la fel de confortabil și productiv. Și când am început mai întâi pentru a observa un fapt că munca mea este mult mai confortabil în 5-6 dimineata, cand toata lumea doarme. Și eu dorm foarte tinde la 8-9 pm, dar că somnul scurt și apoi mă trezesc și nu pot dormi. Ea ma deranjat, desigur, m-am gândit că rupt sănătatea lui și acum am insomnie. Dar cum a fost descoperirea mea, atunci când am citit studiul Ekerch Roger (Roger Ekirch), un profesor de istorie de la Universitatea din Virginia în practica a celor două vise.

După cum sa dovedit mai devreme, înainte de apariția de energie electrică, oamenii nu întotdeauna practicat un somn continuu de opt ore. Menționarea unor astfel de reglementări se găsesc în literatura de specialitate, documentele judiciare și înregistrările personale. Surprinzător nici măcar faptul că oamenii au dormit în două schimburi, iar prevalenta incredibil de acest tip de o noapte de odihnă a lui. Era un standard, un mod comun de a dormi.

„Numărul și natura referințelor indică faptul că a fost un fapt bine-cunoscut,“ - a spus Ekerch.
De exemplu, un medic englez, a scris că timpul ideal pentru studiu și meditație este perioada dintre „primul somn“ și „al doilea somn.“

Ce se poate face între vise?

Oamenii ritm de viață, care este împărțit în 3 blocuri de 8 ore (munca, somn, viata) la programul incredibil de ocupat este greu de imaginat cum se poate trăi într-un alt format.

Dar, în trecut, oamenii au folosit pentru a trăi în condiții cu iluminare limitată în timpul zilei. Și acest lucru a condus la faptul că în noaptea în care a durat aproximativ 12 ore, cu un interval de câteva ore, între două vise. Această pauză în majoritatea au rămas în dormitoare și paturile lor, uneori citind, uneori se roagă. beneficii religioase au inclus chiar și o rugăciune specială a recomandat să citiți între două perioade de somn.

Alții afumat și a vorbit cu un om care a distribuit un pat cu ei, sau sex. Unii au fost foarte activi, au vizitat vecinii.

După cum se știe, această practică în cele din urmă izzhilas. Ekerch link-uri modificări cu apariția de iluminat electric în camere și pe străzi, și cu popularitatea de cafea. Writer Craig Koslofsky oferă gânduri suplimentare cu privire la acest subiect în cartea sa „Empire Evening» (Imperiul Seara lui). Odată cu proliferarea de noapte de iluminat stradal a încetat să mai fie proprietatea criminalilor și sub-societate. Această perioadă a fost un timp de lucru sau de a socializa. model de somn bimodale în cele din urmă a început să fie văzută ca ore de cheltuieli neconvenabile, la un moment dat.

Știința sprijină înregistrarea în cărțile de istorie. Cercetatorii au efectuat experimentul chetyrohnedelny, la care au participat 15 de oameni care trăiesc în condiții cu iluminare limitată în timpul zilei. Ei au început să se întâmple ceva ciudat. Lipsa de somn pentru a prinde - un lucru obișnuit pentru majoritatea dintre noi - participanți au început să se trezească în mijlocul nopții.

Ei vin cu două dormit.

În termen de douăsprezece ore, participanții au dormit în mod obișnuit mai întâi de aproximativ patru până la cinci ore, iar apoi se trezesc și să rămână treaz timp de câteva ore, apoi din nou a dormit toată noaptea. În general, ei nu au dormit mai mult de opt ore.

Perioada dintre mijlocul segmentelor de somn de noapte caracterizate printr-un calm neobișnuit, cum ar fi o stare meditativă. Acest lucru este de a reaminti vorochanie în pat, pe care mulți dintre noi au experimentat. Subiecții nu sunt tensionate și nu vă faceți griji cu privire la trezirea, au relaxat în acest moment.

Russell Foster (Russell Foster), un profesor of Neuroscience circadian la Oxford, a spus că, chiar și cu modelele standard de somn trezesc în noapte - nu un motiv de îngrijorare. „Mulți oameni se trezesc noaptea și panică. Le explic că, deoarece acestea vor reveni la modul sleep bimodală“, - a spus profesorul.

Cât de mult somn în era digitală?

Deși articolul a subliniat că nu există nici un avantaj de a dormi de două ori în noapte, nu îmi pot imagina că un astfel de model nu va avea mult somn consecințe grave pentru conștiința noastră de zi cu zi. Din experiența mea, aș spune că în acele zile când pot merge la culcare devreme și apoi se trezesc, mintea mea dă naștere mi-o mulțime de idei bune, stabilește toate gândurile mele într-un lanț logic. Eu nu le scrie, dar atunci când în dimineața mă duc la locul de muncă, știu că întreaga secvență de asta și ce trebuie să fac fără a tot tam-tam.

„Timpul nu este neutru. Orele și minutele nu sunt universale, dar cu siguranță. Unele lucruri sunt mai ușor pentru noi în dimineața, în timp ce altele - în seara. Mai mult decât atât, timpul se schimbă în funcție de punctul curent în douăzeci și opt de ciclu zi a lunii. În termen de o săptămână suntem mai productivi în primele ore ale dimineții, iar săptămâna viitoare - zi.

Tehnologia ne permite să ignore toate unghere și intervalele de timp. Putem face un zbor de peste zece zone de timp. Ia somnifere pentru a dormi, atunci când ajunge la destinație în călătorie, și mai târziu bea de droguri de tulburare de deficit de atenție să se trezească dimineața următoare ...

Tehnologiile noastre pot fi dezvoltate cu viteza cu care ne-am veni cu ei. Dar corpurile noastre au evoluat pe parcursul a mii de ani, care interacționează cu forțele și fenomenele pe care le greu seama. Noi nu trebuie doar să ia în considerare ritmurile corpului ... corpul este sprijinit de sute, poate mii, de diferite ore, ascultare, comunicarea și sincronizarea cu multe lucruri. Ființele umane nu sunt capabile de o astfel de dezvoltare rapidă.

Corpurile noastre schimba ca foarte diferit cronologie. "
Iar sarcina noastră principală „nu pentru a încerca să re-educe corpul pentru ao aduce în conformitate cu ritmul artificial al tehnologiilor noastre digitale, precum și utilizarea tehnologiei pentru a combina modul lor de viață, cu propria fiziologie.“

Am menționat deja mai devreme că timpul nostru a fost adaptat la fusul orar pentru comoditatea de a elabora mersul trenurilor. Și există unele neconcordanțe în diferite orașe între zone de răsărit și de timp. Desigur, foarte puțini oameni pasă în ceea ce privește programul de timp global, dar corpurile noastre, deoarece acestea sunt aranjate în mod diferit. Și acum că internetul a creat oportunitatea de a ne lucra de la distanță, avem dreptul de a numi un program de lucru și programul de somn. Și atunci putem aduce armonie la corpurile și mințile noastre.

Nu, noi nu susțin în acest articol pentru a muta toate la somn bimodală, dar îndemne prislushivatsya la corpul dumneavoastră, și în urmărirea succesului și productivitate ridicată nu uita despre trupul său, care lucrează în ritmul lor propriu.